Budujesz społeczność na Facebooku? Tworzysz interesujące i wartościowe treści. Udzielasz cennych rad? Pomagasz rozwiązywać faktyczne problemy swoich klientów?
A mimo to liczba osób obserwujących twoją stronę nie rośnie lub zwiększa się bardzo powoli. Do tego zauważyłeś, że czytelnicy niechętnie czytają, czy nawet lajkują posty na Twoim FanPage’u? Zupełnie jakby przechodziły bez echa? Może zaczynasz kombinować z porą umieszczania postów, zwiększasz budżet na reklamę, ale efekty są ciągle niezadowalające.
Przyczyną może być brak spójnej identyfikacji wizualnej, która sprawiła by że Twój FanPage byłby rozpoznawalny i wyróżniał się na tle setek innych postów pojawiających się codziennie na wallu Twoich potencjalnych klientów.
Czy oprawa wizualna postów na Facebooku na znaczenie? I tak i nie.
Nie, ponieważ nie musisz mieć zdolności artystycznych, ani na stałe współpracować z grafikiem przy tworzeniu postów. To naprawdę nie musi być piękne!
Tak, ponieważ ludzie w ułamku sekundy, podświadomie, oceniają czy dany post warto przeczytać, czy nie. Profesjonalnie wykonane posty o jednolitej stylistyce są bardziej atrakcyjne dla klienta i są chętniej czytane . Zawsze ta sama czcionka, kolorystyka, niewielkie logo umieszczone, gdzieś z boku i ten sam layout graficzny, to ważne cechy dobrego FanPage’a.
Ludzie lubią to co znają, bo to, co znane jest dla nich bezpieczne. Zadbaj o to, aby Twoje posty były zawsze w jednym stylu. Tak, żeby Twój klient nie widząc nazwy FanPage’a, wiedział, że ten post jest Twój. Klient, który rozpozna Twoje posty, nie pominie ich i chętniej je przeczyta i udostępni innym.
To co komunikujesz swoim czytelnikom jest niezwykle istotne. Na tej podstawie decydują oni, czy warto Cię śledzić w mediach społecznościowych i zostać z Tobą na dłużej, a nawet sięgnąć do portfela i kupić Twój produkt czy usługę.
Jednak zanim to nastąpi, musisz przykuć ich uwagę. Wybić się na tle innych użytkowników i samego Facebooka. I to właśnie spójna komunikacja wizualna pomoże ci wyróżnić się w tłumie. Konsekwentne posługiwanie się logo, własną kolorystyką(często jest to tło określonego koloru bądź kolor na zdjęciu o pewnym stopniu przezroczystości), czcionką(zawsze stosuj ten sam krój czcionki) i stylem publikowanych postów może stać się Twoim znakiem rozpoznawczym a Ty zyskasz ogromną przewagę nad konkurencją.
Jeśli nie wiesz jak to zrobić, lub po prostu nie masz na to czasu skorzystaj z pomocy doświadczonego projektanta, który zadba o spójną identyfikację Twojej marki nie tylko w mediach społecznościowych.
Tworzysz nową markę i nie wiesz, jak powinno wyglądać Twoje logo? Czujesz, że dotychczasowy znak graficzny nie do końca oddaje ducha Twojej marki i chcesz je zmienić, ale nie wiesz jak? Projektowanie logo firmy to proces, bez względu na to, czy tworzysz je samodzielnie, czy korzystasz z pomocy profesjonalnego projektanta logo. Poniżej przedstawiam kilka porad, […]
Redesign logo – po co? Robią to najwięksi i najbogatsi. Ich logo jest znane na całym świecie, a mimo to decydują się na ten krok. Ponieważ zmiana logo, choćby symboliczna, to nie kaprys, ale wymóg rynku. Czy zastanawiasz się nad koniecznością zmiany logo, ale ciągle odkładasz to na później, ponieważ jest to kolejny wydatek? Nadchodzi […]
Czy zastanawialiście się kiedyś co wspólnego mają ze sobą logo Samsung’a, Prady czy Nokii? Poza tym, że znane są prawie na całym świecie, łączy je również to, że wszystkie trzy projekty logo to tzw. logo typograficzne, czyli składające się tylko z zapisu tekstowego. Z czego składa się logo? W skład logo może wchodzić: – sygnet, […]
Więcej artykułów