+ 48 603 471 527 kontakt@grafikfirmowy.pl

Dlaczego warto mieć dobre logo firmowe?


Po co mi nowe logo firmowe?

Nike, Coca-Cola, Toyota. Co widzisz przed oczami, gdy o nich pomyślisz? Słynną łyżwę swoosh* nadrukowaną na obuwiu sportowym? Biały napis na czerwonym tle? Nałożone na siebie litery tworzące napis TOYOTA? Dobre logo firmowe potrafi zostać w świadomości odbiorcy na długie lata i być prawdziwym dziełem sztuki. Warto przyjrzeć się im dokładniej.

logo firmowe

Firma z dobrym logo to od początku materiał na gwiazdę.

Logo stanowi istotny element identyfikacji wizualnej Twojej firmy, dzięki której klienci rozpoznają Cię wśród innych marek. To graficzne narzędzie promocji, które możesz umieścić wszędzie tam, gdzie znajdują się Twoi odbiorcy: na produktach, na materiałach promocyjnych, wizytówkach, w sieci. Dobrze zaprojektowane logo wyróżnia Cię i pozwala odnaleźć Twój produkt w gąszczu innych. Odpowiednio dobrany projekt logo sprawi, że klienci Cię zapamiętają i do Ciebie wrócą.

Gotowiec czy projektowanie logo firmy od podstaw?

Niektórzy decydują się na zakup gotowego logo np. na aukcjach internetowych. Nie ma w tym nic złego, jeśli działasz głównie hobbystycznie. Jednak jeśli na poważnie myślisz o rozwoju swojej marki, to warto zwrócić się do profesjonalisty. Doświadczony projektant logo wie, jak za pomocą sygnetu i logotypu, które składają się na logo, oddać wyjątkowy charakter Twojego przedsięwzięcia i wyróżnić je na tle konkurencji. Bierze pod uwagę całościowy wizerunek firmy i dba o jego spójność. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i setkom wykonanych projektów sprawi, że Twoje nowe logo będzie nie tylko nowoczesne i wpisujące się we współczesne trendy, ale również wykreuje wizerunek Twojej marki, nakieruje klientów na najważniejsze priorytety Twojej firmy i wzmocni ich przywiązanie do Twojego produktu. A to bardzo szybko przełoży się na większe zyski Twojej firmy.

Czym jest księga znaku?

Zamawiając profesjonalne logo firmowe, dostajesz nie tylko samo logo, ale również księgę znaku. To swego rodzaju podręcznik z zasadami stosowania Twojego znaku firmowego. Składa się ona z opisu budowy i znaczenia logotypu, dopuszczalnej kolorystyki, możliwych wariantów znaku, kroju pisma (indywidualnie dobrana typografia) oraz przykładów prawidłowych i nieprawidłowych form logo. Może ona zawierać również konkretne projekty z wykorzystaniem logo, np. w sieci czy w materiałach reklamowych.

 

*Philip Knight, założyciel Nike, tak nazwał pierwszą wersję znanego obecnie na całym świecie logo. Pytany o to, co ona oznacza, odpowiadał, że to nazwa dźwięku, który słychać, gdy jeden biegacz wyprzedza drugiego.


 

Krzysztof Tumasz - Grafik Firmowy
Autor: Krzysiek Tumasz
Zespół - Grafik Firmowy
GrafikFirmowy.pl Jeżeli artykuł był przydatny i dowiedziałeś się z niego czegoś ciekawego, daj nam lajka ;)
Przeczytaj także:

Wyraź to słowem, czyli logo typograficzne

Czy zastanawialiście się kiedyś co wspólnego mają ze sobą logo Samsung’a, Prady czy Nokii? Poza tym, że znane są prawie na całym świecie, łączy je również to, że wszystkie trzy projekty logo to tzw. logo typograficzne, czyli składające się tylko z zapisu tekstowego. Z czego składa się logo? W skład logo może wchodzić: – sygnet, […]

Jak stworzyć ponadczasowe logo?

Pierwszym skojarzeniem po wypowiedzeniu nazw takich marek jak Apple, Cola-Cola, Onet, czy McDonald’s jest ich logo. Przypadek? Wprost przeciwnie. To świadoma strategia marki. Od wielu lat ich logo i styl grafik pozostaje właściwie niezmienne. Dla większości znanych brandów drastyczna zmiana ich „znaczka” oznacza dużą prace przy wdrażaniu nowego znaku. To, jak zostanie zaprojektowane, niekiedy decyduje […]

Logo w reklamie w mediach społecznościowych

Konieczność zaistnienia firmy w mediach społecznościowych to temat właściwie bezdyskusyjny. Bo o czym tu dyskutować, skoro informacja musi trafiać tam, gdzie znajdują się jej potencjalni odbiorcy. Współcześnie media społecznościowe są używane przez wszystkie grupy wiekowe i społeczne. Oczywiście w różnym stopniu, ale nie zmienia to faktu, że jest to ciekawe pole do popisu dla specjalistów […]

Więcej artykułów