+ 48 603 471 527 kontakt@grafikfirmowy.pl

Logo w reklamie w mediach społecznościowych

Konieczność zaistnienia firmy w mediach społecznościowych to temat właściwie bezdyskusyjny. Bo o czym tu dyskutować, skoro informacja musi trafiać tam, gdzie znajdują się jej potencjalni odbiorcy. Współcześnie media społecznościowe są używane przez wszystkie grupy wiekowe i społeczne. Oczywiście w różnym stopniu, ale nie zmienia to faktu, że jest to ciekawe pole do popisu dla specjalistów od reklamy. Wybierając tą formę ekspozycji informacji, warto pamiętać, że materiały graficzne, których używamy, zawsze muszą być opatrzone logo firmowym.

Logo w reklamie

Po co nam logo w reklamie w mediach społecznościowych? Przecież i tak wiadomo do kogo należy konto, z którego publikujemy, prawda? Otóż to nie takie proste.
Specyfika mediów społecznościowych polega w dużej mierze na tym, że możemy udostępnić swoim znajomym coś, co inni już zamieścili w serwisie. To samo dotyczy wszystkich materiałów, jakie zamieścimy w imieniu firmy. Oczywiście istnieje techniczna możliwość zablokowania udostępniania naszych wpisów czy grafik, ale to zdecydowanie nie leży w naszym interesie. Przede wszystkim dlatego, że zależy nam przecież, żeby reklama dotarła jak najdalej. Na dodatek dzięki udostępnianiu, mają szansę zobaczyć ją również osoby, których jeszcze nie mamy w kręgu odbiorców publikowanych przez nas treści. Można więc uznać, że płyną z tego same korzyści.


Udostępnianie treści w serwisach społecznościowych nie zawsze odbywa się w sposób w pełni kontrolowany. Jedna osoba przekaże dalej cały post, inna tylko grafikę. Jeżeli nie będzie na niej logo, okazja do pozyskania nowych klientów będzie stracona.

Reklama logo

Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że nasze logo promuje firmę. Ale to nie wszystko. Taki system działa w dwie strony. Dobrze skomponowana i przemyślana grafika, to również reklama logo. Warto pomyśleć czasem o logo jako o produkcie. Jest ono nierozerwalnie związane z nasza firmą, więc warto je promować. Na dodatek reklama logo nie musi być tak kosztowna, jak kampanie Coca-Coli. Czasem wystarczy pomysł.


Dobrym przykładem na wykorzystanie logo w reklamie w sposób nietypowy, ale zwracający uwagę, jest wpis przedstawiciela szwedzkiej firmy Saab. Na całym świecie jest ona znana jako producent markowych samochodów. Jednak do Saab Group należy też sporo firm zbrojeniowych, między innymi dawny Bofors. Któregoś dnia na profilu Saaba, znanym z nowinek ze świata samochodów osobowych, pojawiła się reklama granatnika. Konsternacja była ogromna, zwłaszcza że większości czytających nie znała całego portfela firm Saab Group, nie byli też klientami docelowymi, ponieważ to sprzęt dla armii. O wpisie tym zrobiło się głośno, zdjęcie przekazywano sobie w Internecie wielokrotnie. W końcu wyszło na jaw, że ten z pozoru omyłkowy wpis nakręcił ogromne zainteresowanie na twitterowym koncie Saaba.

Jest jeszcze wiele innych powodów, dla których warto popracować nad reklamą z logo. Ważna jest też np. identyfikacja wizualna firmy. Jeżeli już korzysta się z logo, warto zadbać by trafiało do jak najszerszego kręgu odbiorców. Zamieszczając logo w reklamie możemy być pewni, że nie stracimy z oczu naszego produktu. Dzięki temu reklama zawsze będzie odsyłała potencjalnych klientów we właściwe miejsce.

Krzysztof Tumasz - Grafik Firmowy
Autor: Krzysiek Tumasz
Zespół - Grafik Firmowy
GrafikFirmowy.pl Jeżeli artykuł był przydatny i dowiedziałeś się z niego czegoś ciekawego, daj nam lajka ;)
Przeczytaj także:

6 porad, które pomogą zaprojektować dobre logo firmy

Tworzysz nową markę i nie wiesz, jak powinno wyglądać Twoje logo? Czujesz, że dotychczasowy znak graficzny nie do końca oddaje ducha Twojej marki i chcesz je zmienić, ale nie wiesz jak? Projektowanie logo firmy to proces, bez względu na to, czy tworzysz je samodzielnie, czy korzystasz z pomocy profesjonalnego projektanta logo. Poniżej przedstawiam kilka porad, […]

Wyraź to słowem, czyli logo typograficzne

Czy zastanawialiście się kiedyś co wspólnego mają ze sobą logo Samsung’a, Prady czy Nokii? Poza tym, że znane są prawie na całym świecie, łączy je również to, że wszystkie trzy projekty logo to tzw. logo typograficzne, czyli składające się tylko z zapisu tekstowego. Z czego składa się logo? W skład logo może wchodzić: – sygnet, […]

Jak stworzyć ponadczasowe logo?

Pierwszym skojarzeniem po wypowiedzeniu nazw takich marek jak Apple, Cola-Cola, Onet, czy McDonald’s jest ich logo. Przypadek? Wprost przeciwnie. To świadoma strategia marki. Od wielu lat ich logo i styl grafik pozostaje właściwie niezmienne. Dla większości znanych brandów drastyczna zmiana ich „znaczka” oznacza dużą prace przy wdrażaniu nowego znaku. To, jak zostanie zaprojektowane, niekiedy decyduje […]

Więcej artykułów